جشنواره پادشاهی‌های کهن با برنامه میراث فرهنگی به العلا بازمی‌گردد

این جشنواره از ۷ تا ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد

جشنواره پادشاهی‌های کهن در العلا‌ــ Arab News

العلا، قلب تاریخی جاده عود، اعلام کرد که بازدیدکنندگان اکنون می‌توانند برای مجموعه‌ای از رویدادهای فوق‌العاده در جشنواره پادشاهی‌های کهن که از ۷ نوامبر آغاز می‌شود بلیت رزرو کنند.

به گزارش عرب نیوز، این جشنواره با برنامه‌ای از اکتشاف‌های روزانه، کاوش‌های ماجراجویانه و نمایش‌های شبانه الهام‌گرفته از داستان‌های باستانی العلا بازمی‌گردد.

اماکن میراث فرهنگی شرکت‌کننده عبارت‌اند از شهر نبطی حجر (مدائن صالح)، اولین مکان میراث جهانی یونسکو در عربستان سعودی؛ وادی النعام، دره‌ای دیدنی با هنر صخره‌ای نمادین؛ و هزارتوی خشتی شهر قدیمی العلا، که به‌عنوان یکی از بهترین روستاهای گردشگری جهان شناخته شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رویدادهای این جشنواره «تجربه جاده عود» در شهر قدیمی العلا را شامل می‌شود، که بازدیدکنندگان را به ماجراجویی میان هزارتوی ساختمان‌های خشتی تاریخی دعوت می‌کند و ترکیب فناوری و اجراهای زنده داستان‌سرایی تعاملی و کاوش گنجینه‌های باستان‌شناسی را ممکن می‌کند.

همچنین نمایشگاه «شاهکارهای موزه ملی باستان‌شناسی ناپل» در مرایا برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین ساختمان آینه‌ای جهان است.

بازدیدکنندگان این جشنواره می‌توانند برای اولین بار در عربستان سعودی تاریخ هنر استثنایی پمپئی و هرکولانیوم را همراه آثار نمادینی ببینند که شخصیت‌هایی مانند اسکندر کبیر، تراژان، و مارکوس اورلیوس را به تصویر می‌کشند.

یکی دیگر از رویدادهای محبوب که در دوره قبل با استقبال گسترده بازدیدکنندگان و رسانه‌ها مواجه شد «حجر پس از تاریکی» است که سفر جادویی «نمایش زندگی» را در چشم‌انداز تماشایی و دوره نبطی‌ها به نمایش می‌گذارد.

در جشنواره پادشاهی‌های کهن همچنین «داستان‌هایی از آسمان» با استفاده از پهپاد در حجر روایت خواهد شد، نمایشی سمعی‌‌‌ـ‌بصری که بناهای باستانی را روشن می‌کند؛ و «کلاسیک‌های حجر در نور شمع» که تجربه‌ای بی‌نظیر از موسیقی است در برنامه گنجانده شده است.

جشنواره پادشاهی‌های کهن امسال همچنین رژه‌های حماسی، جست‌و‌جوی گنج، یوگا در کوه جبل عکمه، تورهای هوایی از مقبره‌های نبطی و فعالیت‌های خانوادگی را شامل می‌شود.

این جشنواره از ۷ تا ۳۰ نوامبر برگزار خواهد شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر